#64 Boeiend boek over grote veranderingen bij Decathlon
Het boek over Decathlon begint met het verhaal van de directeur België die een rondje maakt langs 'zijn' winkels en voelt dat het speciaal voor hem is opgeruimd en dat locale managers wachten op zijn beslissingen. Deze poppenkast moet anders dacht hij. Van Top-down naar Bottom-up zeg maar. Hoe zij dit gedaan hebben bij een megabedrijf als Decathlon maakt het extra interessant om te lezen. Ze durven in het boek ook zaken te benoemen die bij de verandering moeizaam gingen in het proces. Verder komen veel medewerkers zelf echt aan het woord.
Het boek past in het rijtje van het Netflixboek 'No Rules Rules' en past helemaal in deze tijd: geef mensen de ruimte om zelf invulling te geven aan hoe ze bijdragen aan jouw bedrijf. Voorkom een saaie organisatie waarbij niemand meer echt nadenkt en de werkwijzes van het hoofdkantoor opvolgt. Als je die kant interesseert, is dit een leuk boek voor jou om te lezen.